[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بانک‌ها و نمایه‌ها::
ثبت کد ارکید::
::
(CC-BY 4.0)

AWT IMAGE

Journal of Research in Dental Sciences is licensed under a "Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0)"

..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی دارای رتبه علمی-پژوهشی از وزارت بهداشت بوده و در پایگاه chemical abstract به عنوان نمایه سطح دو جهت ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی نمایه میگردد.
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی در آخرین گزارش پایگاه ISC دارای میانگین ضریب تاثیر0.223 در رشته دندانپزشکی می باشد.
..
:: دوره 19، شماره 2 - ( فصلنامه تحقیق در علوم دندانپزشکی تابستان 1401 ) ::
جلد 19 شماره 2 صفحات 140-131 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی اثربخشی "دوره آموزش پزشکی" بر دانش و مهارت آموزشی هیات علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی
ساره فرهادی ، فرهاد ادهمی مقدم ، زینب عباسی سنجدری* ، اکرم پیمان
گروه مامایی ، دانشکده پرستاری و مامایی ، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، تهران، ایران ، abasi.zeinab@yahoo.com
چکیده:   (1465 مشاهده)
 سابقه و هدف: توانمندی های اعضای هیئت علمی شامل دانش موضوعی، مهارت های تدریس و نگرش های حرفه ای است.هدف از این مطالعه ارزیابی اثربخشی دوره آموزش پزشکی با استفاده از مدل ارزیابی کرک پاتریک بوده که توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش معاونت علوم پزشکی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی  جهت اعضای هیات علمی گروههای علوم پزشکی در بهار 1400 تدوین و اجرا گردید.
مواد  و روشها: مطالعه به صورت تجربه ای و مداخله ای بر روی  نمونه ای متشکل از 45 هیات علمی از سراسر کشور به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند، از پیش آزمون و پس آزمون، آموزش، و از نظرسنجی رفتاری برای ارزیابی اثربخشی آموزش استفاده شد. در سطح واکنش از پرسشنامه کریک پاتریک استفاده شد که روایی و پایایی آن تایید شده است . جهت پیش آزمون وپس آزمون از پرسشنامه محقق ساخته که روایی آن توسط گروه متخصصان آمورش پزشکی تایید شده بود و پایایی آن با آلفای کرونباخ  0.92 مورد تایید قرار گرفته بود، استفاده شد.جهت تحلیل داده ها از تستهای آمار تی جفتی و رگرسیون با spss 24  استفاده شد.
یافته‌ها: مطالعه نشان داد که آموزش انجام شده به شواهدی برای دو سطح از چهار سطح مدل کرک پاتریک منجر شد. واکنش به آموزش دریافت شده به طور متوسط 4/48 از مقیاس 5 درجه ای لیکرت است. مقایسه پیش و پس آزمون برای تعیین یادگیری  افزایش معنی دار دانش را نشان داد.  (0.000>p)
نتیجه‌گیری: بر اساس مدل کریک پاتریک دوره آموزش پزشکی  اعضای هیات علمی گروههای علوم پزشکی با واکنش مثبت آنها روبروشد و این دوره منجر به افرایش معنی دار دانش  آنها گردید.
شماره‌ی مقاله: 5
واژه‌های کلیدی: مدل کرک پاتریک، هیات علمی، اثربخشی، آموزش  پزشکی
متن کامل [PDF 607 kb]   (682 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه اصیل | موضوع مقاله: آموزش دندانپزشکی
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

farhadi S, Adhami Moghadam F, Abbasi Senjedary Z, Peyman A. Evaluating the effectiveness of "Medical Education Course" on the knowledge and educational skills of the faculty of Islamic Azad University. J Res Dent Sci 2022; 19 (2) : 5
URL: http://jrds.ir/article-1-1284-fa.html

فرهادی ساره، ادهمی مقدم فرهاد، عباسی سنجدری زینب، پیمان اکرم. ارزیابی اثربخشی "دوره آموزش پزشکی" بر دانش و مهارت آموزشی هیات علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی. مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی. 1401; 19 (2) :131-140

URL: http://jrds.ir/article-1-1284-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 2 - ( فصلنامه تحقیق در علوم دندانپزشکی تابستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی Res Dent Sci
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4652