[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بانک‌ها و نمایه‌ها::
ثبت کد ارکید::
::
(CC-BY 4.0)

AWT IMAGE

Journal of Research in Dental Sciences is licensed under a "Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0)"

..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی دارای رتبه علمی-پژوهشی از وزارت بهداشت بوده و در پایگاه chemical abstract به عنوان نمایه سطح دو جهت ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی نمایه میگردد.
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی در آخرین گزارش پایگاه ISC دارای میانگین ضریب تاثیر0.223 در رشته دندانپزشکی می باشد.
..
:: دوره 16، شماره 1 - ( مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی بهار 1398 ) ::
جلد 16 شماره 1 صفحات 70-67 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی
لیلا عصری ، نسیمه جهانی* ، سید علی اصغر رضوی
کتابخانه عمومی ، nasimehjahani@gmail.com
چکیده:   (5282 مشاهده)

سابقه و هدف : شناخت راهبردهای مطالعه و یادگیری، گامی اساسی برای مداخلات آموزشی بخصوص در حوزه علوم پزشکی است. این پژوهش باهدف بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 96 انجام شد.
مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی  بر روی 85 نفر از دستیاران تخصصی دندانپزشکی که بطور تصادفی مورد مطالعه قرار گرفتند، انجام شد. پرسشنامه راهبردهای مطالعه و یادگیری  (  LASSI  )ویرایش دوم پس از تایید روایی و پایایی آن توسط دانشجویان تکمیل گردید. 10 حیطه انگیزش، نگرش، کنترل وقت، اضطراب، تمرکز، راهنمای مطالعه، خودآزمایی، راهبردهای آزمون انتخاب ایده اصلی مدیریت زمان  تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی، تی مستقل و آنالیز واریانس و آزمون همبستگی پیرسون  انجام گرفت.
یافته ها: از 85 فرد مورد بررسی 56درصدزن و 44درصد مرد بودند . میانگین سن دانشجویان 4/1±25/2سال بود. بیشترین میانگین نمره به دست آمده با 27/65درصد  مربوط به ایده اصلی است.  سطح اضطراب بامیانگین  14/88رصد کمترین نمره را داشت . بین جنسیت دانشجویان و راهبردهای مطالعه نیز ارتباط معنا داری مشاهده نشد (0/05=P)  بین راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دانشجویان  نیز همبستگی مثبت و معنی دار بود. (0/52=r )
نتیجه گیری: بنظر می رسدکه دستیاران تخصصی دندانپزشکی در برخی از حیطه های راهبردهای مطالعه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند به خصوص در حیطه اضطراب امتحان که با عملکرد تحصیلی آنان نیز ارتباط مثبت و معنا داری دارد.
کلمات کلیدی: راهبردهای یادگیری ، راهبردهای مطالعه، ، دانشجویان دندانپزشکی، عملکرد تحصیلی

واژه‌های کلیدی: اهبردهای یادگیری، راهبردهای مطالعه، دانشجویان دندانپزشکی، عملکرد تحصیلی
متن کامل [PDF 248 kb]   (2039 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه اصیل | موضوع مقاله: آموزش دندانپزشکی
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

asri L, jahani N, Razavi S. Evaluation effect of Learning and study strategy on educational interventions of dental student . J Res Dent Sci 2019; 16 (1) :67-70
URL: http://jrds.ir/article-1-925-fa.html

عصری لیلا، جهانی نسیمه، رضوی سید علی اصغر. بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی . مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی. 1398; 16 (1) :67-70

URL: http://jrds.ir/article-1-925-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 16، شماره 1 - ( مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی بهار 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی Res Dent Sci
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645