مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی دارای رتبه علمی-پژوهشی از وزارت بهداشت بوده و در پایگاه chemical abstract به عنوان نمایه سطح دو جهت ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی نمایه میگردد.
جستجو در پایگاه
دریافت اطلاعات پایگاه
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی در آخرین گزارش پایگاه ISC دارای میانگین ضریب تاثیر0.223 در رشته دندانپزشکی می باشد.
دوره 16، شماره 1 - ( مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی بهار 1398 )
سابقه و هدف : شناخت راهبردهای مطالعه و یادگیری، گامی اساسی برای مداخلات آموزشی بخصوص در حوزه علوم پزشکی است. این پژوهش باهدف بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 96 انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی بر روی 85 نفر از دستیاران تخصصی دندانپزشکی که بطور تصادفی مورد مطالعه قرار گرفتند، انجام شد. پرسشنامه راهبردهای مطالعه و یادگیری ( LASSI )ویرایش دوم پس از تایید روایی و پایایی آن توسط دانشجویان تکمیل گردید. 10 حیطه انگیزش، نگرش، کنترل وقت، اضطراب، تمرکز، راهنمای مطالعه، خودآزمایی، راهبردهای آزمون انتخاب ایده اصلی مدیریت زمان تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی، تی مستقل و آنالیز واریانس و آزمون همبستگی پیرسون انجام گرفت. یافته ها: از 85 فرد مورد بررسی 56درصدزن و 44درصد مرد بودند . میانگین سن دانشجویان 4/1±25/2سال بود. بیشترین میانگین نمره به دست آمده با 27/65درصد مربوط به ایده اصلی است. سطح اضطراب بامیانگین 14/88رصد کمترین نمره را داشت . بین جنسیت دانشجویان و راهبردهای مطالعه نیز ارتباط معنا داری مشاهده نشد (0/05=P) بین راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دانشجویان نیز همبستگی مثبت و معنی دار بود. (0/52=r ) نتیجه گیری: بنظر می رسدکه دستیاران تخصصی دندانپزشکی در برخی از حیطه های راهبردهای مطالعه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند به خصوص در حیطه اضطراب امتحان که با عملکرد تحصیلی آنان نیز ارتباط مثبت و معنا داری دارد. کلمات کلیدی: راهبردهای یادگیری ، راهبردهای مطالعه، ، دانشجویان دندانپزشکی، عملکرد تحصیلی
asri L, jahani N, Razavi S. Evaluation effect of Learning and study strategy on educational interventions of dental student . J Res Dent Sci 2019; 16 (1) :67-70 URL: http://jrds.ir/article-1-925-fa.html
عصری لیلا، جهانی نسیمه، رضوی سید علی اصغر. بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی . مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی. 1398; 16 (1) :67-70