[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 16، شماره 1 - ( مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی بهار 1398 ) ::
جلد 16 شماره 1 صفحات 67-70 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی
لیلا عصری ، نسیمه جهانی* ، دکتر سید علی اصغر رضوی
کتابخانه عمومی ، nasimehjahani@gmail.com
چکیده:   (1103 مشاهده)

سابقه و هدف : شناخت راهبردهای مطالعه و یادگیری، گامی اساسی برای مداخلات آموزشی بخصوص در حوزه علوم پزشکی است. این پژوهش باهدف بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 96 انجام شد.
مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی  بر روی 85 نفر از دستیاران تخصصی دندانپزشکی که بطور تصادفی مورد مطالعه قرار گرفتند، انجام شد. پرسشنامه راهبردهای مطالعه و یادگیری  (  LASSI  )ویرایش دوم پس از تایید روایی و پایایی آن توسط دانشجویان تکمیل گردید. 10 حیطه انگیزش، نگرش، کنترل وقت، اضطراب، تمرکز، راهنمای مطالعه، خودآزمایی، راهبردهای آزمون انتخاب ایده اصلی مدیریت زمان  تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی، تی مستقل و آنالیز واریانس و آزمون همبستگی پیرسون  انجام گرفت.
یافته ها: از 85 فرد مورد بررسی 56درصدزن و 44درصد مرد بودند . میانگین سن دانشجویان 4/1±25/2سال بود. بیشترین میانگین نمره به دست آمده با 27/65درصد  مربوط به ایده اصلی است.  سطح اضطراب بامیانگین  14/88رصد کمترین نمره را داشت . بین جنسیت دانشجویان و راهبردهای مطالعه نیز ارتباط معنا داری مشاهده نشد (0/05=P)  بین راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دانشجویان  نیز همبستگی مثبت و معنی دار بود. (0/52=r )
نتیجه گیری: بنظر می رسدکه دستیاران تخصصی دندانپزشکی در برخی از حیطه های راهبردهای مطالعه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند به خصوص در حیطه اضطراب امتحان که با عملکرد تحصیلی آنان نیز ارتباط مثبت و معنا داری دارد.
کلمات کلیدی: راهبردهای یادگیری ، راهبردهای مطالعه، ، دانشجویان دندانپزشکی، عملکرد تحصیلی

واژه‌های کلیدی: اهبردهای یادگیری، راهبردهای مطالعه، دانشجویان دندانپزشکی، عملکرد تحصیلی
متن کامل [PDF 248 kb]   (176 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه اصیل | موضوع مقاله: آموزش دندانپزشکی
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

asri L, jahani N, Razavi S. Evaluation effect of Learning and study strategy on educational interventions of dental student . J Res Dent Sci. 2019; 16 (1) :67-70
URL: http://jrds.ir/article-1-925-fa.html

عصری لیلا، جهانی نسیمه، رضوی سید علی اصغر. بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی . مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی. 1398; 16 (1) :67-70

URL: http://jrds.ir/article-1-925-fa.html



دوره 16، شماره 1 - ( مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی بهار 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی Res Dent Sci
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3897