[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بانک‌ها و نمایه‌ها::
ثبت کد ارکید::
::
(CC-BY 4.0)

AWT IMAGE

Journal of Research in Dental Sciences is licensed under a "Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0)"

..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی دارای رتبه علمی-پژوهشی از وزارت بهداشت بوده و در پایگاه chemical abstract به عنوان نمایه سطح دو جهت ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی نمایه میگردد.
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی در آخرین گزارش پایگاه ISC دارای میانگین ضریب تاثیر0.223 در رشته دندانپزشکی می باشد.
..
:: دوره 22، شماره 1 - ( فصلنامه تحقیق در علوم دندانپزشکی بهار 1404 ) ::
جلد 22 شماره 1 صفحات 52-43 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از بخش‌های بالینی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال تحصیلی 1402-1401
سپهر بهرامی فر ، مائده قربان پور ، دنیا صدری*
گروه پاتولوژی دهان، فک و صورت، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، تهران ، ایران ، donia1351@yahoo.com
چکیده:   (160 مشاهده)
خلاصه:
 سابقه و هدف: بررسی میزان رضایتمندی گیرندگان خدمات از هر سیستم آموزشی می­تواند موجب آشکار شدن نقاط قوت و ضعف و ارتقای سیستم باشد. این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از بخش¬های بالینی در سال تحصیلی 1402-1401 انجام شد.
مواد  و روشها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، 150 نفر از دانشجویان سال پنجم و ششم دندانپزشکی وارد مطالعه شدند. با استفاده از پرسشنامه رضایت سنجی 16 سوالی، میزان رضایتمندی از 10 بخش بالینی دانشکده در چهار حیطه اساتید، پرستاران، امکانات و تجهیزات، و احساس اعتماد به نفس از یادگیری مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت میانگین میزان رضایت دانشجویان از بخش موردنظر سنجیده شد. همچنین میزان رضایتمندی بین بخش­های بالینی مختلف از طریقone-way ANOVA مقایسه شد و ارتباط آن با عواملی از جمله سن، جنسیت، ترم تحصیلی و معدل کل به وسیله تست multiple linear regression  مورد ارزیابی قرار گرفت.
 یافته‌ها: بیشترین میزان میانگین رضایت از بخش­ها مربوط به بخش بیماری­های دهان و کمترین رضایتمندی مربوط به بخش پروتز متحرک بود. بین بخش­های مختلف تفاوت معناداری از نظر رضایت دانشجویان مشاهده نشد. (6/0=P)  همچنین از نظر چهار حیطه مورد بررسی نیز تفاوت معناداری بین بخش­ها یافت نشد. میانگین رضایت دانشجویان از بخش­ها نیز بطور کلی ارتباط معناداری با متغیرهای مورد بررسی نداشت.
نتیجه‌گیری: میزان رضایتمندی از بخش­های بالینی دانشکده دندانپزشکی در حد متوسط بوده است. مقایسه میانگین میزان رضایتمندی بین بخش­های مختلف بطور کلی و همچنین از نظر حیطه­های مورد بررسی اختلاف آماری معناداری را نشان نداد.

 
شماره‌ی مقاله: 5
واژه‌های کلیدی: آموزش دندانپزشکی، دانشجویان، رضایتمندی، بخش‌ها
متن کامل [PDF 941 kb]   (224 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه اصیل | موضوع مقاله: آموزش دندانپزشکی
فهرست منابع
1. Ghafourifard M, Bayandor A, Zirak M. Clinical Education Status in Educational Centers Affiliated to Zanjan University of Medical Sciences from Viewpoints of Nursing and Midwifery Students. JMED. 2016;8(20):9-20. [Persian]
2. Szabó RM, Davis JM, Antal M. Introducing Career Skills for Dental Students As An Undergraduate Course At the University of Szeged, Hungary. BMC Med Educ. 2020;20: 68. [DOI:10.1186/s12909-020-1981-4] [PMID] []
3. Eslamipour F, Shirban F, Refaee P. Assessment of Dental Students' Satisfaction of Clinical Departments in Isfahan Dental School. Iranian J of Med Educ. 2011;10(5):625-33. [Persian]
4. Bashardoust N, Mohammadi Govabar M, Mirfarhadi N. The Education Quality in Each Clinical Departments of Rasht School of Dentistry from the Perspective of Fifth- and Sixth-Year Students. Horizon of Medical Education Development. 2022;13(3):6-18. [Persian]
5. Seifi S, Ramyani MB, Faramarzi M, Sum S. Personality Traits are Associated with Spiritual Intelligence in Medical and Dental Students: A Study in a Medical Sciences University in Iran. J Med Sci. 2018;38(4):144-9. [DOI:10.4103/jmedsci.jmedsci_109_17]
6. Fallah kheiri Langroudi SA, Badsar AR, Hosseini Z, Rouhi M. Validation of the Persian version of the Dundee Ready Educational Environment Measure (DREEM). RME. 2012; 4(2): 24-33. [Persian] [DOI:10.18869/acadpub.rme.4.2.24]
7. Joodi Chalan R, Seyedmajidi M, Khafri S, Joodi Chalan S. Evaluation of Students' Satisfaction from Clinical Departments of Babol Dental School (2012-13). Future of Medical Education Journal. 2014; 4(4):36-41.
8. Khanehmasjedi M, Bassir L, Shahroie S, Khanehmasjedi S. Assessment of Senior Dental Students' Views Related to Practical Education in Different Departments in School of Dentistry, Jundishapur University of Medical Science, Ahvaz, 2015. Education Development of Judishapur. 2017;8(2):217-25. [Persian]
9. Zamanzad B, Moezzi M, Shirzad H. Rate of Satisfaction and Evaluation of Medical Students (Interns and Externs) from the Quality of Clinical Education in the Shahre-kord University of Medical Sciences-2005. koomesh. 2007;9(1):13-20. [Persian]
10. Amanat D, Momeni Danaei Sh, Amanat N. Evaluation of the Students' Attitude and Satisfaction of Educational Situation in Shiraz Dental School. Shiraz Univ Dent J. 2010;10(4):356-60. [Persian]
11. Tabatabaei SH, Tabrizizade M, Qazanfari S, Hakimian R. Evaluating Students' Satisfaction in Regard with Clinical Training at Shahid Sadoughi Dentistry School of Yazd in 2014. YJDR. 2015; 4(2):491-502. [Persian] [DOI:10.18869/acadpub.3dj.4.2.8]
12. Parnian AM. Investigate the Student Opinion About Education and Evaluation Approach of Periodontology in Yazd Shahid Sadoughi School of Dentistry in 2009-10 [dissertation]. Shahid Sadoughi University of Medical Sciences; 2010. [Persian]
13. Ghanbari Afra L, Aliakbarzadeh Arani Z, Salmani S, Farghadanai Z. The Relationship between Clinical Education Status and Academic Motivation in Students of Qom University of Medical Sciences. RME. 2019;11(4):3-12. [Persian] [DOI:10.29252/rme.11.4.3]
14. Ramazani N, Ramazani M, Fazeli A. The Perspective of Fifth and Sixth Year Dental
15. Students of Zahedan University of Medical Sciences About Practical Training and Related Factors. Strides Dev Med Educ. 2014;11(2):236-43. [Persian]
16. Rahmat zadeh E, Lawaf Sh, Azizi A. Evaluating the Quality of E-Learning In Students of Dentistry Faculty, Terhan Medical Sciences, Islamic Azad University in 2020. J Res Dent Sci. 2021, 18(2):109-118. [Persian] [DOI:10.52547/jrds.18.2.109]
17. Santos AM, Perazzo MF, Mattos FF, Pordeus IA, Granville-Garcia AF, Paiva SM. Dental Students' Satisfaction with their Course and how it is Associated to their Satisfaction with Life and Career Outlook. Acta Odontol Latinoam. 2022;35(3):223-8. [DOI:10.54589/aol.35/3/223] [PMID] []
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA

Ethics code: IR.IAU.DENTAL.REC.1401.099



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bahramifar S, Ghorbanpour M, Sadri D. Evaluating the Degree of Satisfaction of Students from the Clinical Departments of the Faculty of Dentistry of Tehran Islamic Azad University of Medical Sciences in the Academic Year of 2021-2022. J Res Dent Sci 2025; 22 (1) : 5
URL: http://jrds.ir/article-1-1476-fa.html

بهرامی فر سپهر، قربان پور مائده، صدری دنیا. بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از بخش‌های بالینی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال تحصیلی 1402-1401. مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی. 1404; 22 (1) :43-52

URL: http://jrds.ir/article-1-1476-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 1 - ( فصلنامه تحقیق در علوم دندانپزشکی بهار 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی Res Dent Sci
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4704