[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 19، شماره 1 - ( نشریه تحقیق در علوم دندانپزشکی بهار 1401 ) ::
جلد 19 شماره 1 صفحات 49-37 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت یادگیری و آموزش بصورت مجازی از منظر دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
صابر بابا زاده ، طاهره نصرت زهی ، سپیده بنارودی
گروه بیماری های دهان، فک و صورت، مرکز تحقیقات بیماری های دهان و دندان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دانشکده دندانپزشکی زاهدان، ایران ، Nosratzehim@yahoo.com
چکیده:   (826 مشاهده)
خلاصه:
 سابقه و هدف: امروزه استفاده از تکنولوژی دیجیتال  در آموزش دندانپزشکی افزایشیافته است. رشد و تکوین الگوهای آموزشی نشان می دهد تغییر رویکرد آموزش از شیوه های سنتی به شیوه های الکترونیکی و آموزش مجازی حائز اهمیت است. از این رو مطالعه ی حاضر را با هدف بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیتیادگیری و آموزش بصورت مجازی از منظر  دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان (یک مطالعه کیفی) به انجام رساندیم.
مواد  و روشها: جهت انجام این  مطالعه ی کیفی از نوع پدیدارشناسانه  با 5 ۱دانشجوی دندانپزشکیمصاحبه ی نیمه ساختاریافته صورت  گرفت که مصاحبه ها تا رسیدن به حد اشباع ادامه پیدا کرد . تمامی مصاحبه ها جهت کدگذاری و استخراج مفاهیم از حالت صوتی به نوشتاری پیاده گردید. جهت آنالیز مصاحبه ها از نرم افزار MAXQDA2018 نیز استفاده شد.
یافته‌ها: مضامین اصلی شامل « مزایای آموزش حضوری» ، « محدودیت های آموزش حضوری»، «روش های یادگیری آموزش مجازی»، « مزایای آموزش مجازی»، « معایب آموزش مجازی»، «محدودیت های آموزش مجازی»، « پیشنهادات برای بهبود آموزش مجازی » و « تفاوت آزمون حضوری و مجازی » بودند. مضامین اصلی "مزایا و معایب آموزش مجازی" و "پیشنهادات جهت بهبود آن" بیشتر مورد تاکید قرار گرفته بودند، زیرا دارای بیشترین زیرمضمون ها بودند
نتیجه‌گیری: بنابر نظر دانشجویان، نگاه کلی نسبت به آموزش مجازی مثبت بوده و با وجود معایبی که برای آن ذکر شد، آموزش به صورت مجازی موثر و مفید ارزیابی شد. نظرات دانشجویان همچنین نشان داد مضامین اصلی "مزایا و معایب آموزش مجازی" و "پیشنهادات جهت بهبود آن" بیشتر مورد تاکید قرار گرفته بودند، از طرفی تقویت نقاط قوت در آموزش مجازی، برطرف کردن نقاط ضعف آن و اعمال پیشنهادات به ارتقای کیفیت یادگیری و آموزش به صورت مجازی منجر خواهد شد.
 
واژه‌های کلیدی: آموزش مجازی، یادگیری مجازی، دانشجویان دندانپزشکی، مطالعه ی کیفی
متن کامل [PDF 777 kb]   (422 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه اصیل | موضوع مقاله: آموزش دندانپزشکی
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Babazadeh S, nosratzehi T, Banaroodi S. Study of the Factors Affecting on the Quality of Virtual Learning and Education from the Perspective of Dental Students of Zahedan University of Medical Sciences. J Res Dent Sci. 2022; 19 (1) :37-49
URL: http://jrds.ir/article-1-1258-fa.html

بابا زاده صابر، نصرت زهی طاهره، بنارودی سپیده. بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت یادگیری و آموزش بصورت مجازی از منظر دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان. مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی. 1401; 19 (1) :49-37

URL: http://jrds.ir/article-1-1258-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 1 - ( نشریه تحقیق در علوم دندانپزشکی بهار 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی Res Dent Sci
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4447