[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بانک‌ها و نمایه‌ها::
ثبت کد ارکید::
::
(CC-BY 4.0)

AWT IMAGE

Journal of Research in Dental Sciences is licensed under a "Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0)"

..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی دارای رتبه علمی-پژوهشی از وزارت بهداشت بوده و در پایگاه chemical abstract به عنوان نمایه سطح دو جهت ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی نمایه میگردد.
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی در آخرین گزارش پایگاه ISC دارای میانگین ضریب تاثیر0.223 در رشته دندانپزشکی می باشد.
..
:: دوره 17، شماره 3 - ( فصلنامه تحقیق در علوم دندانپزشکی پاییز 1399 ) ::
جلد 17 شماره 3 صفحات 262-253 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی ارتباط سبک های یادگیری بر اساس تئوری کلب با وضعیت تحصیلی در دانشجویان دستیاری تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران
زهرا صیادی ، آرش عزیزی ، شیرین لواف*
گروه آموزش پروتز دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی ، drshlawaf@yahoo.com
چکیده:   (2826 مشاهده)
سابقه و هدف: سبک های یادگیری یکی از جلوه های تفاوت های فردی است و به این سوال پاسخ می دهد که چرا تمامی افراد با روش های معمول یاد نمی گیرند و بازده های یادگیری و وضعیت تحصیلی آنها متفاوت است. پژوهش حاضر به بررسی رابطه ی سبک های یادگیری بر اساس تئوری کلب با وضعیت تحصیلی در دانشجویان دستیاری دانشکده دندانپزشکی آزاد پرداخته است.
مواد و روش ها : تحقیق به روش cross-sectional انجام گرفت. با مراجعه به 84 نفر از دانشجویان دستیاری تخصصی دندانپزشکی که به شیوه ی سرشماری انتخاب شدند.  برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد کلب و معدل کل دوره ی عمومی تحصیلی دانشجویان استفاده شد. با تکمیل پرسشنامه و بررسی نمرات کسب شده توسط افراد، سبک یادگیری هر فرد مشخص شد. تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS و آزمون (chi square و ANOVA ) انجام شد.
یافته ها : تحقیق روی 84 دستیار دندانپزشکی انجام گرفت که 64/3 درصد خانم و 35/7درصد آقا بودند. میانگین و انحراف معیار معدل تحصیلی دانشجویان 0/239 ±16/83 بود. 81/1 درصد افراد دارای سبک یادگیری همگرا ، 10/7 درصد دارای سبک انطباق یابنده و 1/ 7 درصد افراد دارای سبک جذب کننده بودند. هیچ یک از افراد دارای سبک یادگیری واگرا نبودند. با بررسی توسط آزمون های آماری اختلاف معناداری بین وضعیت تحصیلی و سبک های مختلف یادگیری مشاهده نشد.
نتیجه گیری : با توجه به برخورداری غالب دانشجویان از سبک یادگیری همگرا ، فراهم ساختن  محیط های یادگیری متناسب با این سبک برای یادگیری بهتر و کسب یا تقویت توانمندی های لازم در محیط های آموزشی و کاری آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
واژه‌های کلیدی: سبک یادگیری، دانشجویان، وضعیت تحصیلی
متن کامل [PDF 236 kb]   (1908 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه اصیل | موضوع مقاله: آموزش دندانپزشکی
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sayadi Z, azizi A, lawaf S. Investigating the Relationship between Learning Styles Based on kolb's Theory and Academic Status in Resident's of Islamic Azad university of Dentistry,Tehran Branch. J Res Dent Sci 2020; 17 (3) :253-262
URL: http://jrds.ir/article-1-1140-fa.html

صیادی زهرا، عزیزی آرش، لواف شیرین. بررسی ارتباط سبک های یادگیری بر اساس تئوری کلب با وضعیت تحصیلی در دانشجویان دستیاری تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران. مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی. 1399; 17 (3) :253-262

URL: http://jrds.ir/article-1-1140-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 17، شماره 3 - ( فصلنامه تحقیق در علوم دندانپزشکی پاییز 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی Res Dent Sci
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660