[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بانک‌ها و نمایه‌ها::
ثبت کد ارکید::
::
(CC-BY 4.0)

AWT IMAGE

Journal of Research in Dental Sciences is licensed under a "Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0)"

..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی دارای رتبه علمی-پژوهشی از وزارت بهداشت بوده و در پایگاه chemical abstract به عنوان نمایه سطح دو جهت ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی نمایه میگردد.
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی در آخرین گزارش پایگاه ISC دارای میانگین ضریب تاثیر0.223 در رشته دندانپزشکی می باشد.
..
:: دوره 19، شماره 3 - ( فصلنامه تحقيق در علوم دندانپزشكي پاييز 1401 ) ::
جلد 19 شماره 3 صفحات 217-210 برگشت به فهرست نسخه ها
مهارت تفکر انتقادی و گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دوره‌های آموزش مجازی در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰
اعظم نحوی* ، رقیه ولی پور خواجه غیاثی ، آناهیتا رفیعی ، آناهیتا لطفی زاده
مرکز تحقیقات دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران
چکیده:   (1626 مشاهده)
خلاصه:  
 سابقه و هدف: تفکر نقادانه قابلیتی است که بر پایه ان فراگیر تنها پس از دریافت مفاهیم کلیدی مطرح شده توسط استاد ،طی یک فرایتد ذهنی فعال به اهداف تعیین شده اموزشی دست می یابد.به این مهارت ارزشمند در دانشجویان دندانپزشکی به خصوص در دوران پاندمی Covid-19 که واحدهای نظری به صورت آنلاین برگزار می‌گردید، آنگونه که باید توجه نمی‌شد؛ بنابراین مطالعه حاضر به هدف ارزیابی تفکر نقادانه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دوران آموزش مجازی صورت گرفت.
مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی  بر دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ صورت گرفت. ابزار جمع آوری داده‌ها پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب شامل ۳۴ سؤال بود که به صورت آنلاین در میان ۱۲۷ نفر از دانشجویان دندانپزشکی توزیع شد. داده‌های جمع آوری شده وارد نرم‌افزار آماری SPSS-21 گشتند و از آمار توصیفی و آمار تحلیل تی مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه برای تحلیل داده‌ها استفاده گردید.
یافته ها: ۱۱۷ نفر در این مطالعه مشارکت کردند.  60 نفر زن (51/3درصد) و 57 نفر مرد (48/7 درصد) میانگین نمره تفکر انتقادی جامعه پژوهش حاضر 4/06±12/48از نمره استاندارد 15/89بود. بنابراین مهارت تفکر انتقادی دانشجویان دندانپزشکی ضعیف می‌باشد. میانگین نمره تفکر انتقادی و هر یک از ابعاد آن بین دانشجویان زن و مرد تفاوت معناداری ندارد.
نتیجه گیری: به نظر می رسد مهارت تفکر انتقادی دانشجویان دندانپزشکی در دوران آموزش های مجازی کاهش یافته است
 
واژه‌های کلیدی: تفکر انتقادی، دانشجویان دندانپزشکی، آموزش، کووید-۱۹
متن کامل [PDF 715 kb]   (760 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه اصیل | موضوع مقاله: آموزش دندانپزشکی
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

nahvi A, Valipour Khajegheyasi R, rafiei A, Lotfizadeh A. Critical thinking skills and tendency to critical thinking of dental students of Mazandaran University of Medical Sciences in virtual education courses in year 2020-2021. J Res Dent Sci 2022; 19 (3) :210-217
URL: http://jrds.ir/article-1-1285-fa.html

نحوی اعظم، ولی پور خواجه غیاثی رقیه، رفیعی آناهیتا، لطفی زاده آناهیتا. مهارت تفکر انتقادی و گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دوره‌های آموزش مجازی در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰. مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی. 1401; 19 (3) :210-217

URL: http://jrds.ir/article-1-1285-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 3 - ( فصلنامه تحقيق در علوم دندانپزشكي پاييز 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی Res Dent Sci
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4645