@ARTICLE{Lawaf, author = {sayadi, zahra and azizi, Arash and lawaf, shirien and }, title = {Investigating the Relationship between Learning Styles Based on kolb's Theory and Academic Status in Resident's of Islamic Azad university of Dentistry,Tehran Branch}, volume = {17}, number = {3}, abstract ={سابقه و هدف: سبک های یادگیری یکی از جلوه های تفاوت های فردی است و به این سوال پاسخ می دهد که چرا تمامی افراد با روش های معمول یاد نمی گیرند و بازده های یادگیری و وضعیت تحصیلی آنها متفاوت است. پژوهش حاضر به بررسی رابطه ی سبک های یادگیری بر اساس تئوری کلب با وضعیت تحصیلی در دانشجویان دستیاری دانشکده دندانپزشکی آزاد پرداخته است. مواد و روش ها : تحقیق به روش cross-sectional انجام گرفت. با مراجعه به 84 نفر از دانشجویان دستیاری تخصصی دندانپزشکی که به شیوه ی سرشماری انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد کلب و معدل کل دوره ی عمومی تحصیلی دانشجویان استفاده شد. با تکمیل پرسشنامه و بررسی نمرات کسب شده توسط افراد، سبک یادگیری هر فرد مشخص شد. تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS و آزمون (chi square و ANOVA ) انجام شد. یافته ها : تحقیق روی 84 دستیار دندانپزشکی انجام گرفت که 64/3 درصد خانم و 35/7درصد آقا بودند. میانگین و انحراف معیار معدل تحصیلی دانشجویان 0/239 ±16/83 بود. 81/1 درصد افراد دارای سبک یادگیری همگرا ، 10/7 درصد دارای سبک انطباق یابنده و 1/ 7 درصد افراد دارای سبک جذب کننده بودند. هیچ یک از افراد دارای سبک یادگیری واگرا نبودند. با بررسی توسط آزمون های آماری اختلاف معناداری بین وضعیت تحصیلی و سبک های مختلف یادگیری مشاهده نشد. نتیجه گیری : با توجه به برخورداری غالب دانشجویان از سبک یادگیری همگرا ، فراهم ساختن محیط های یادگیری متناسب با این سبک برای یادگیری بهتر و کسب یا تقویت توانمندی های لازم در محیط های آموزشی و کاری آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. }, URL = {http://jrds.ir/article-1-1140-fa.html}, eprint = {http://jrds.ir/article-1-1140-fa.pdf}, journal = {journal of research in dental sciences}, doi = {10.52547/jrds.17.3.253}, year = {2020} }