TY - JOUR T1 - Academic staff and student's opinion about evaluation of academic staff by students in Tehran Dental Branch, Islamic Azad University TT - بررسی دیدگاه اساتید ودانشجویان دندانپزشکی درمورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و عوامل مرتبط باآن در سال 1394 JF - Res-Dent-Sci JO - Res-Dent-Sci VL - 14 IS - 4 UR - http://jrds.ir/article-1-868-fa.html Y1 - 2018 SP - 237 EP - 243 KW - evaluation KW - viewpoints KW - Academic members KW - student N2 - خلاصه: سابقه وهدف: مهمترین دلیل انجام ارزشیابی اساتید، بهبود سیستم آموزشی است. مطالعه حاضر باهدف تعیین دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران درمورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجو وعوامل مرتبط با آن درسال 1394انجام شد. مواد وروش ها: این مطالعه توصیفی با دوپرسشنامه مجزا انجام شد. دیدگاه استاد شامل 9سوال و پرسشنامه دانشجو شامل 5 سوال مجزا بوده و هر دو به صورت 5گزینه ای لیکرت بودند. روایی پرسشنامه ها تأیید و پایایی آنها با الفای کرونباخ 80/0 تعیین گردید. درنهایت نمره پرسشنامه ها اگر بالای 50درصد کل امتیاز بود به عنوان دیدگاه مثبت (موافق) ثبت شد. نقش عوامل مرتبط با آزمون Chi-Square آنالیزشد. یافته ها: از مجموع 70 استاد، 17/1 درصد دیدگاه مثبت(موافق) و 82/9 درصد دیدگاه منفی(مخالف) نسبت به ارزشیابی داشتند. مهمترین دلایل آن عدم احساس مسوولیت و صداقت دانشجو و عدم توجیه وی در تکمیل فرم ارزشیابی بود. ازمیان 120دانشجو 65/8 درصد دیدگاه موافق نسبت به ارزشیابی داشتند. مهمترین علت آن عدم بهادادن به نتایج ارزشیابی آنها بود. اساتیدی که مخالف نظرسنجی از دانشجویان بودند بیشتر در مواجهه با جنس مونث بودند (02/ 0>P) نتیجه گیری: به نظر می­رسد اکثریت اساتید نسبت به ارزشیابی خود توسط دانشجو دیدگاه موافقی نداشته، درحالیکه اکثر دانشجویان نسبت به ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان موافق بودند. انجام ارزشیابی اساتید به روش­های جدید مثلثی یا چندگانه (360 درجه) و استفاده از جلسات توجیهی برای اساتید و دانشجویان قبل از انجام ارزشیابی توصیه می­شود. M3 ER -