[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بانک‌ها و نمایه‌ها::
ثبت کد ارکید::
::
(CC-BY 4.0)

AWT IMAGE

Journal of Research in Dental Sciences is licensed under a "Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0)"

..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی دارای رتبه علمی-پژوهشی از وزارت بهداشت بوده و در پایگاه chemical abstract به عنوان نمایه سطح دو جهت ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی نمایه میگردد.
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی در آخرین گزارش پایگاه ISC دارای میانگین ضریب تاثیر0.223 در رشته دندانپزشکی می باشد.
..
:: دوره 14، شماره 4 - ( مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی زمستان 1396 ) ::
جلد 14 شماره 4 صفحات 243-237 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی دیدگاه اساتید ودانشجویان دندانپزشکی درمورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و عوامل مرتبط باآن در سال 1394
نرگس آقاسی ، فاطمه شاهسواری*
واحد دندانپزشکی تهران ، dr.f.shahsavari@gmail.com
چکیده:   (6420 مشاهده)
خلاصه:
سابقه وهدف: مهمترین دلیل انجام ارزشیابی اساتید، بهبود سیستم آموزشی است. مطالعه حاضر باهدف تعیین دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران درمورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجو وعوامل مرتبط با آن درسال 1394انجام شد.
مواد وروش ها: این مطالعه توصیفی با دوپرسشنامه مجزا انجام شد. دیدگاه استاد شامل 9سوال و پرسشنامه دانشجو شامل 5 سوال مجزا بوده و هر دو  به صورت 5گزینه ای لیکرت بودند. روایی پرسشنامه ها تأیید و پایایی آنها با الفای کرونباخ 80/0 تعیین گردید. درنهایت نمره پرسشنامه ها اگر بالای 50درصد کل امتیاز بود به عنوان دیدگاه مثبت (موافق) ثبت شد. نقش عوامل مرتبط با آزمون Chi-Square  آنالیزشد.
یافته ها: از مجموع 70 استاد، 17/1 درصد دیدگاه مثبت(موافق) و 82/9 درصد دیدگاه منفی(مخالف) نسبت به ارزشیابی داشتند. مهمترین دلایل آن عدم احساس مسوولیت و صداقت دانشجو و عدم توجیه وی در تکمیل فرم ارزشیابی بود. ازمیان 120دانشجو 65/8 درصد دیدگاه موافق نسبت به ارزشیابی  داشتند. مهمترین علت آن عدم بهادادن به نتایج  ارزشیابی آنها بود. اساتیدی که مخالف نظرسنجی از دانشجویان بودند بیشتر در مواجهه با جنس مونث  بودند (02/ 0>P)  
نتیجه گیری: به نظر می­رسد اکثریت اساتید نسبت به ارزشیابی خود توسط دانشجو دیدگاه موافقی  نداشته، درحالیکه اکثر دانشجویان نسبت به ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان موافق بودند. انجام ارزشیابی اساتید به روش­های جدید مثلثی یا چندگانه (360 درجه)  و استفاده از جلسات توجیهی  برای اساتید و دانشجویان قبل از انجام ارزشیابی توصیه می­شود.

 
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، دیدگاه، اعضای هیأت علمی، دانشجو
متن کامل [PDF 242 kb]   (1641 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه اصیل | موضوع مقاله: آموزش دندانپزشکی
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aghasi N, SHahsavari F. Academic staff and student's opinion about evaluation of academic staff by students in Tehran Dental Branch, Islamic Azad University . J Res Dent Sci 2018; 14 (4) :237-243
URL: http://jrds.ir/article-1-868-fa.html

آقاسی نرگس، شاهسواری فاطمه. بررسی دیدگاه اساتید ودانشجویان دندانپزشکی درمورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و عوامل مرتبط باآن در سال 1394. مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی. 1396; 14 (4) :237-243

URL: http://jrds.ir/article-1-868-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 4 - ( مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی زمستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی Res Dent Sci
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645