[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بانک‌ها و نمایه‌ها::
ثبت کد ارکید::
::
(CC-BY 4.0)

AWT IMAGE

Journal of Research in Dental Sciences is licensed under a "Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0)"

..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی دارای رتبه علمی-پژوهشی از وزارت بهداشت بوده و در پایگاه chemical abstract به عنوان نمایه سطح دو جهت ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی نمایه میگردد.
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی در آخرین گزارش پایگاه ISC دارای میانگین ضریب تاثیر0.223 در رشته دندانپزشکی می باشد.
..
:: دوره 14، شماره 1 - ( مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی بهار 1396 ) ::
جلد 14 شماره 1 صفحات 62-57 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه تأثیر روش تدریس مجازی (الکترونیکی ) با روش سخنرانی بر میزان یادگیری دانشجویان دردرس بیماریهای دهان و فک و صورت و رضایتمندی ایشان
آرش عزیزی ، آرزو علایی ، ناصر ولایی ، مینو امجدزاده ، افشین فردین نصر*
دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی تهران ، dr.fardinnasr@yahoo.com
چکیده:   (9405 مشاهده)
سابقه وهدف: با توجه به اهمیت درس بیماری های دهان و فک و صورت در رشته دندانپزشکی و نبود پیشینه کافی درکارائی روش های مؤثر تدریس در این درس و با توجه به خلأ اطلاعاتی در مقایسه روش های نوین، این مطالعه با هدف مقایسه روش تدریس سنتی با مجازی و میزان یادگیری درس بیماری های دهان ودندان و رضایتمندی دانشجویان در سال تحصیلی 94-93 در واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران انجام گرفت.
مواد و روشها: این تحقیق به روش تجربی طی دو مرحله بر روی 39 نفر از دانشجویان سال چهارم دندانپزشکی انجام شد . آنها به دو گروه الف و ب تقسیم شدند. در مرحله اول تحقیق جهت گروه الف  شامل 5 ضایعه و سپس 5 ضایعه به صورت آنلاین ( تدریس مجازی ) به گروه الف ارائه شد. در مرحله دوم ضایعات گروه ب به شکل سنتی توسط همان استاد ارائه شد.  سپس 5 ضایعه دیگر از طریق online(تدریس مجازی ) ارائه شد. سپس بعد از 21 روز از هر 2 گروه آزمونی یکسان گرفته شد و میزان یادگیری و رضایتمندی دانشجویان با آزمون MANN-U-WHITNEY  و نرم افزار آماری Spss مورد قضاوت آماری قرارگرفت.
یافته ها: از 39 نفر دانشجوی مورد بررسی 26 (5/66% ) نفر دختر و 13 (5/33% ) نفر پسر بودند و میانگین سنی این 39 نفر 42/24 سال بود . در روش تدریس سنتی میزان یادگیری 18/2±97/11 و در روش تدریس مجازی میزان یادگیری17/3±98/12 بود. تفاوت در میزان یادگیری بین دو گروه به لحاظ آماری معنا دار نبود. (2/0>P) میزان رضایتمندی در روش تدریس سنتی به ترتیب خیلی خوب5/20% , خوب 59% و متوسط5/20% بود و میزان رضایتمندی در روش تدریس مجازی خیلی خوب 9/17% و خوب 51% ومتوسط 5/23%  و نیز 6/7% رضایتمندی بد بود . بر مبنای رضایت خیلی خوب و خوب و متوسط و بد،  این اختلاف به لحاظ آماری معنادار نبود (7/0>P)
نتیجه گیری: به نظر می­رسد روش تدریس مجازی با میزان یادگیری بیشتری همراه بوده ولی  میزان رضایتمندی  در دو روش تفاوت معنی داری  ندارد.
واژه‌های کلیدی: بیماریهای دهان، سخنرانی، تدریس مجازی، رضایتمندی
متن کامل [PDF 217 kb]   (1756 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه اصیل | موضوع مقاله: آموزش دندانپزشکی
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azizi A, Alaee A, Valaii N, Amjadzadeh M, Fardinnasr A. Knowledge and satisfaction of dental students with the instruction of oral and maxillofacial medicine: Web-based instruction versus the traditional instruction . J Res Dent Sci 2017; 14 (1) :57-62
URL: http://jrds.ir/article-1-802-fa.html

عزیزی آرش، علایی آرزو، ولایی ناصر، امجدزاده مینو، فردین نصر افشین. مقایسه تأثیر روش تدریس مجازی (الکترونیکی ) با روش سخنرانی بر میزان یادگیری دانشجویان دردرس بیماریهای دهان و فک و صورت و رضایتمندی ایشان . مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی. 1396; 14 (1) :57-62

URL: http://jrds.ir/article-1-802-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 1 - ( مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی بهار 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی Res Dent Sci
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4645